Sembla
que demà, un cop acabi aquest període no lectiu, hauré d'afrontar
el desafiament de l'ensenyament telemàtic. Les primeres setmanes els
alumnes m'ho han posat molt fàcil, en el cas del primer de
batxillerat, ignorant les meves propostes. L'intent de fer un treball
progressiu no ha estat seguit perquè els hàbits que no es tenen no
s'adquireixen per art de màgia. Veurem que passa i en qualsevol cas
compliré el meu deure de funcionari, fins i tot, com és probable,
si no serveixi de res. El meu treball, després de trenta anys n'estic
segur, no pot ser telemàtic. Jo no cerco a transmetre coneixements,
perquè ni és clar que essencialment en tingui cap, ni d'entrada
ells volen adquirir-ho. Si que puc transmetre alguna cosa, però és
un procés de seducció, que si es dóna, només es dóna
presencialment. Qualsevol text filosòfic en ell mateix d'entrada
està més mort que viu. La distància entre llegir-ho a classe i
comentar-ho en viu a deixar que se'l mirin i utilitzin algun
procediment electrònic és incommensurable. I no entro en la
problemàtica social inherent al problema, que és un fet evident i
no considerat pels defensor del model telemàtic. A la tele pel que veig opinen el contrari, però de fet segons la tele ara mateix tots estem molt contents, fent pastissos i ballant als balcons
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.