Total de visualitzacions de pàgina:

dissabte, 11 d’abril del 2020

The tarnished angels


La vaig veure fa uns vespres. Molt content perquè no sabia que la tenia a casa. Rodada per Douglas Sirk a la seva millor època, molt la consideren, considerem, la millor adaptació rodada mai d'una novel·la de Faulkner, tot i que la competència no és realment molt alta. També, en contrapartida, apareix a alguna llista de les pitjors pel·lícules de la història. Jo no sé ben bé perquè. Sirk també considerava que era el seu millor treball i això és dir-ne molt. Ben cert és el més humà, doncs Jo vaig estimar-me molt les novel·les de Faulkner, però ara més aviat em fa mandra rellegir-les, no sé si ho faré mai. (probablement si ha faré amb Pylon) Si reveuré segurament Tarnished angels, però potser només expressa que jo soc més de cine. L'escena de la mort de Stack, amb el seu fill veient-lo des d'un carrousel amb avionets és immillorable. El personatge de Stack és el de l'aviador Schumans, antic as de l'aviació que per seguir sent pilot es redueix a fer de feriant i l'actor està prou intens per convercer-nos que com diue el clàssic, el caràcter d'un home és el seu destí. Carson i Malone estan perfectes, però és Hudson qui trobà el millor moment de la seva carrera; em refereixo, en concret, a l'escena a la redacció quan borratxo llegeix el seu epitafi a la memòria de Schuman,. Mai no em resulta tan convincent amb un discurs molt reminiscent de l'escena de la mort del capità a l'air force de Howard Hawks, un dels films escrits també per Faulkner

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.