Fa dotze dies Clint
Eastwood va complir noranta anys i vaig aprofitar per a veure’n
alguna cosa que tingués per casa. Vaig posar Pale
Rider, que potser no havia vist des de
la seva estrena. És un tòpic amplament difós que Eastwood comença
a ser considerat com un cineasta després de Bird,
que és el film posterior, però és una apreciació injusta, perquè
Pale Rider
ja és un film molt interessant i molt bon fet. Aquí comença a fer
el que després li faria excel·lir amb Unforgiven,
retornar des del Western contemporani inventat per Leone, antítesi
en molts sentits del western clàssic, a fer una síntesi
enriquidora. Així, és el primer western on deixa de ser l’home
sense nom per esdevenir una barreja d’aquest home i Shane, la
referència del cine clàssic sempre present a la pel·lícula. Juga
amb la barreja de generes endinsant-se en el cine fantàstic, idea
ja apuntada a hign plains drifter.
Sorprèn que tot i que Eastwood és a hores d’ara una figura
bàsicament reaccionaria, el film té un clar esperit ecologista i,
com a mínim, antimonopollista. En tot cas, potser la diferència més
important és que als vuitanta molta gent rodava molt malament i
aquest no és el cas en absolut d’aquest film
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.