Una altre de les
meves nits ha estat dedicada a in the
mood for love, una pel·lícula que vaig veure a Londres, anys després de la
seva realització i que no havia tornat a veure fins fa unes poques nits. Considerada entre les millors pel·lícules
del segle i premiada a Cannes, el cert és que la seva visió val molt la
pena. Si l’hagués de definir diria que
és com una mena de creuament entre Brief encounter
i Jean Luc Godard. Del film anglès, que fa pocs anys els britànics seguien
pensant que era el film romàntic per excel·lència per damunt de Casablanca, conserva una barreja molt
semblant de passió i repressió. En tots dos casos la parella protagonista
s’estima d’una manera plena però l’amor no és consumat, o potser sí en el film
xinés però tampoc ho sabem de cert. Allò
que recorda Godard és la manera en que trenca amb l’ús convencional del
muntatge, amb artificis com suggerir que s’està repetint una escena ja vista,
encara que no sigui el cas. A diferència de Lean, que feu el film sobre la base
d’un guió de Noel Coward, Kar-Wai Wong
treballa sense guió ni un plan massa preconcebut ( a la versió original hi
tenien una presència efectiva tant el marit d’ella com la dóna d’ell que
finalment no hi són en absolut). Però allò més atraient del film és que es pot
gaudir de cada un dels seus plans. Kar Wai Wong improvisava potser amb
l’estructura però era molt precís en allò que fotografiava. Per això els films despré una gran
sensualitat sense cap escena amb una sexualitat explícita. Els actors Tony Chiu Wai Leung i maggie Cheung són extraordinaris i em resulta
especialment grata una banda sonora, del tot adient en la part original i que a
més inclou tres cançons de Nat King Cole
que acaben resultant perfectes malgrat la lògica i inicial estranyesa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.