Confinat a Villanova
diumenge busco una pel·lícula per estalviar-me una estona de Viva
la Vida, el teló de fons permanent aquí els caps de setmana.
Per convèncer ma mare ha de ser una cosa una mica antiga, però
afortunadament tinc una gravació de Laura d'Otto Preminger
del novembre passat. Reviso així un film que no veia feia trenta
anys. Possiblement no és un film del tot rodó, però en molts
sentit és un film únic. Fou el primer treball de Preminger i és un
d'aquests productes híbrids, característics del millor Hollywood,
on el seu americanisme es veia enriquit per la mirada aliena,
generalment germànica com en el cas del seu director. Allò que fa
al film desigual és un cert desequilibri entre l'inici molt modern,
adoptant el punt de vista de Waldo, un narrador poc fiable com anirem
sabent després, i un final una mica forçat on ja no es segueix la
lògica del punt de vista. Segurament el problema de la resolució
del film, és la baixada d'intensitat després de l'escena de la
“resurecció” de Laura, un dels moments més brillants del cine
clàssic americà de tots els temps. Allò més interessant del film,
és el personatge de Clifton Webb, Waldo, fent el paper de la seva
vida, un intel.lectual, contraposat a l'heroi del film, Dana Andrews,
un americà normal. Segurament Premminger ja savia el que Lang va
aprendre rodant Fury, que l'heroi d'un film americà sempre és
John Doe. Aquí Andrews es queda la noia, però el film se'l queda
Waldo, un intel·lectual també típicament americà en més d'un
sentit. També son font de joia, un jove Vincent Price, en un
registre del tot diferent del que ha quedat lligat a la seva imatge i
la presència de la que personanalment considero, la dóna més bella
que treballà mai a Hollywood, Gene Tierney, associada a un tema
molt repetit des de sempre i que interpretà com podeu veure aquí
sota Charlie Parker
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.