Total de visualitzacions de pàgina:

dissabte, 9 de març del 2024

Io capitano


 

Veig a Vilanova el film de Matteo Garrone, Io Capitano. Coneixia a Garrone d'un film anterior que vaig veure a Londres, Gomorra, que em resultà força impactant. Vaig amb el meu germà que explica aquí tota la pel·lícula i fa un judici amb el que estic d'acord. Cinematogràficament té una força innegable, Garrone treu partit a la magnificència del Sàhara i expressa bé l'èpica de la darrera part del viatge amb un nen duent un vaixell atrotinat pel mediterrani després d'un curs de formació a la navegació de dos minuts. També em sembla just qualificar el film de necessari, com era necessari filmar la novel·la de Saviano fa quinze anys, atès el contrast entre la informació absurda amb la que ens bombardegen els mitjans i el fet que possiblement res és més important del drama que dia sí, dia també, està tenint lloc l'altra banda de les nostres platges. En els propers anys és evident però que es parlarà molt del tema de la immigració i que els polítics manipularen la nostra por, apel·lant a la raonabilitat expressada a l'interès nacional. El meu punt de vista, però. és que els immigrants són els que tenen raó i en dóna testimoni la història des de que hi ha humans. Per això és fàcil preveure que allò mes convenient no seria pensar com Seydou, el protagonista, es pot integrar, sinó fer-ho precisament a l'inrevés, pensar com ens adaptarem al nou horitzó que la seva empenta i vitalitat, del tot inexistents a aquesta banda del mediterrani, ens poden obrir.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.