Si
fa uns dies mostrava l'adquisició de la integral de Demy, per
justícia, poseu l'adjectiu que voleu, havia de fer-me amb aquest
altra col·lecció. Ni que sigui per què Varda a més de compartir
vint anys de vida, tenir un fill en comú, compartir la criança de
la seva filla més gran i prendre cura del realitzador al final de la
seva agonia, va fer tres films dedicats a explicar la figura de
l'home que definí com l'amor de la seva vida (L'univers de
Jacques Demy, Jacquot de Nantes i Les Demoiselles ont
eu vingt-cinq années) Mentre als seixanta ella de vegades va
mostrar la seva incomprensió sobre el triomf i la popularitat del
seu marit, mentre els seus treballs passaven inadvertits, avui en dia
els papers s'han capgirat. Així a hores d'ara Demy és un cineasta
de culte, però d'un culte restringit, mentre que ella ha esdevingut
una mena d'icona de la creativitat contemporània i segons Sigth
& Sound es la directora més influent de la història del
cinema, si més no, l'única amb dos films als cent primers llocs de
la llista (Cleó de 5 à 7 i les glaneurs et la glaneuse)
Sense cap mena de dubte com a parella tots dos formen el duo més
creador i fecund que mai s'hagi dedicat a aquest art, tot i les seves
diferències molt gran en formació i interessos. Potser per això no
existeix cap treball signat conjuntament tot i que als darrers vint
anys el cognom Varda sempre apareix als films de Demy, doncs Rosalie,
la primera filla d'Agnes, era l'encarregada del vestuari.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.