M’estimo molt
Londres. Això és un fet. Hi vaig viure bé i vaig aprendre molt. Ara una
possibilitat és que, contra el que jo pensava, no retorni mai. Quant surt en un
film aquest és sempre un motiu d’interès addicional. A les darreres setmanes he vist dos on
passava això. Fa poc vaig veure Bunny
Lake is missing, el film de
Preminger que havia vist a una reestrena al Verdi fa un munt d’anys. La
pel·lícula tracta de la desaparició al
seu primer dia a escola d’una nena americana acabada d’arribar a Londres. Preminger havia estat un dels grans al
Hollywood dels cinquanta i als seixanta maldava per modernitzar-se. Les dues coses per bé i per mal es veuen a la
pel·lícula. La primera es veu a com
condueix el film que gira entorn d’una doble intriga, potser algú s’ha endut
Bunny o potser Bunny no ha existit mai, doncs ningú no l’ha vist mai ni tampoc
l’espectador. Les ganes de modernització es mostren al final; pel meu gust massa allargat i molt emulador de
l’estil de Psycho que s’havia rodat
dos o tres anys abans. (de fet, el trailer presentat pel mateix Preminger
recorda prou les presentacions del s films de Sir Alfred i repeteix
l’advertiment famós que aquest feia sobre Psycho)
El detectiu britànica que busca la nena
és Lawrence Olivier, utilitzant el truco que li va explicar a Dustin Hoffman a Maraton Man, actuant. El Londres que surt , a principis dels
seixanta, és un del qual jo vaig arribar a conèixer possiblement el final, just
abans de que la ciutat amb el “swinging London” i l’arribada massiva
d’emigrants comences a convertir-se en la ciutat global que és a hores d’ara.
Preminger no fa cap esforç per amagar el tòpic
que presenta els londinencs com gent més aviat antipàtica i prou curiosa
com per què americans que en principi parlen el mateix idioma puguin tenir la
sensació d’estar en un altre mon..
L’altre film londinec que vaig veure és a A fish called Wanda. També feia molts
anys que no l’havia vist i quan el vaig veure ignorava que la major part dels
exteriors del film estaven rodats al que anava a ser el meu barri, la zona de
Maida Vale, molt a prop de Little Venice, l’escenari de la implacable i
esbojarrada persecució efectuada per Michel Palin a la inofensiva velleta que
pot ser un testimoni definitiu contra el seu cap. A més dels carrers de Maida
Vale, la comèdia segueix funcionant molt bé amb Jamie Lee Curtis fent el millor
paper de la seva vida i John Cleese imitant amb èxit els rols de Cary Grant. El director Michel
Crichton fou un dels capdavanters de la comèdia britànica i mostrà que malgrat
els anys estava en plena forma.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.