Blake Edwards fou en el seu
temps un director molt important, tant a nivell de crítica com de públic. Avui
en dia, segurament sembla menys del que es pensava, però com a mínim ens ha
deixat un dels films més icònics de la història
que coneixen fins i tot alguns
joves dels que mai veuen pel·lícules antigues, Breakfast at Tiffany’s. Pink Panther és potser l’altra pel·lícula
seva amb més fama. La vaig reveure fa unes tardes. Allò més popular són els dibuixos animats
dels títols de crèdit i la banda sonora, que tothom és capaç de
taral·lejar. Ha esdevingut una música
tòpica i això ens pot fer oblidar l’originalitat i la frescor del treball de
Mancini (en aquella època feu un altre tema popularíssim del que molts
desconeixen l’origen el Baby Elephant
Walk de Hatari) . Crec que el
guió de la pel·lícula no és cap meravella, resulta una mica confús. Poden també
cansar Niven, Cardinale, Capucine i Wagner avorridament atractius i seductors.
Però el film en té moltes coses per fruir-ne. D’entrada recordar que Edwards
definí, potser junt amb Fellini, per a varies generacions la imatge arquetípica
del que és una festa. En aquest film en
surten moltes i m’agrada sobretot la primera om em satisfà veure que en aquells
temps anteriors a la globalització, els americans no tenien problema en posar
un tema principal cantat en llengua italiana. A més, hi és Sellers, el qual
està en un registre diferent a la resta de la pel·lícula. El seu personatge
sembla procedir directament d’un dels vells curts de slapstick. Només un únic
gag repetit a l’infinit i fent-ho així cada cop més efectiu : agafar alguna
cosa i trencar-la. La rebel·lió del objectes contra Clouseau és absoluta,
inaturable i hilarant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.