Ahir a més de totes les
notícies referents a la pandèmia ens vam assabentar de la mort de Michael
Piccoli, una de les figures més emblemàtiques del cine francès. Mirant els
recordatoris de france culture, un dels elements més destacats per
mostrar la importància de la seva figura era recordar que havia estat un gran
amic de Luis Buñuel amb el que va fer cinc pel·lícules, entre elles Belle de
jour que si no és la millor, si la més popular del geni aragonès (aquí tinc
la impressió de que ningú no se’n recorda de Buñuel) . No treballà només amb
Buñuel sinó amb moltíssim altra gent, com el mateix Hitchcock. Jo vull recordar
que sortia a dos films que per mi mateix són avui objecte de veneració. Al
primer les
demoiselles de Rochefort, un film molt coral tenia un paper secundari
Simon Dame el propietari d’una botiga de
música, amic de Gene Kelly i fidel en el seu cor a un amor de joventut
que era Danielle Darrieux, la mare de les demoiselles. (la canço que aquí podeu
sentir és el tema del seu personatge on ell explica la seva història, no és
però la seva veu) No era el seu rol més habitual, però se’n sortia prou bé. De
l’altre si que és el protagonista, Le Mépris
de Godard, on ell és el guionista infeliçment cassat amb Brigitte Bardott , la
qual feu aquí un treball que possiblement val més que la resta de tota la seva
carrera. No era agraït el paper de Piccoli, perquè ell és fonamentalment el
subjecte del menyspreu, però assolí una de les més convincents y menys
romàntiques composicions de la figura del “loser” (deixo aqui sota el trailer que alguns qualifiquen com el millor mai fet al cine francès) QEPD
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.