Junt amb Singing in the
rain o Sunset Boulevard, The bad and the beatiful
és una de les millors pel·lícules americanes del període clàssic
que tracten el cine dins del cine. Fou sense dubte un dels millors
treballs de Minelli i també de Kirk Douglas. La seva aparició al
film, pagant el públic que ha assistit a l’enterrament del seu
pare, n’és una de les meves preferides com a definició d’un
personatge. A diferència d’un film europeu, la perspectiva aquí
és que l’autor és el productor, com realment era als trenta i als
quaranta, però Minelli, que no volia ser un assalariat, fa una
reivindicació del seu ofici a la tercera part, quan malgrat el seu
poder i intuïció, el brillant productor fracassa amb la seva
pel·lícula, per la seva manca d’humilitat, un procés no tan
diferent del que viu Mastroianni a Otto i mezzo, quan veu que
només pot acabar el seu bloqueig ,acceptant les seves
contradiccions. La perspectiva moral de Shields, el personatge de
Douglas, és també molt original i relacionable amb la vocació
religiosa o l’artística, que per Minelli no eren tan llunyanes com
es palesava al seu biopic sobre VanGogh també amb Kirk Douglas. Una
vocació que fa del propi treball un valor molt més important que
l’amistat o l’amor. La pel·lícula no té cap mal moment i molts
de memorables com la petita però inoblidable aparició de Gloria
Grahame o l’escena de més amunt on els personatges ficticis són
clarament una encarnació de Val Lewton i jacques Tourneur quan
conceberen Cat People
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.