Total de visualitzacions de pàgina:

diumenge, 24 de desembre del 2023

Un altre Nadal


 

            Demà viure el sexuagèsimsegon Nadal de la meva vida. No serà blanc com el primer, que ha estat l'únic. El meu estat d'ànim no és gaire alt. Tanmateix tinc més clar que en cap altre instant de la meva vida que cal celebrar-ho. Des de que era petit es parla de la pèrdua de sentit i de la comercialització de la festa. És un punt de vista que no és fals, però si evidentment superficial, perquè a ningú no li obliguen a comprar res. No sóc més religiós ara que en els altres moments i en general veig al cristianisme més de de negatiu que de positiu, però si conté alguna veritat és aquesta assimilació de Déu al que possiblement és el ser més vulnerable de l'univers. La raó en tot cas per celebrar el Nadal està relacionada amb la que hauria d'haver estat la meva professió. És una raó metafísica, anterior al cristianisme: el Nadal assenyala la nostra transitorietat enfront de la permanència del tot que ens engloba. (en aquest sentit la nadala més exacte del que suposa aquest temps és la que contrasta la nochebuena que viene y se va, con nosotros que nos iremos y nos volveremos más). En aquests sentit la part més trista és obvia, ningú no arriba a una edat com la meva, o a la dels quatre lectors d'aquest dietari, sense el record dels que se n'han anat. Però no ens hem anat encara i entenc que més enllà del no res que ens precedeix i el no res que ens espera, podem sentir-nos agraïts per haver-ne estat un quants, poquets, Nadals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.