Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 1 de novembre del 2023

Leonor, Montaigne i jo


 

Mentre vaig fent les meves coses, passo per la sala on ma mare segueix la cerimònia de la jura de la Infanta Leonor. Em sembla, i tinc ganes de dir-ho perquè no ho llegiré enlloc, una "mamarratxada". Fa cinc segles Montaigne expressà un sentiment molt semblant veient una cerimònia entorn del rei de França, llavors un nen. Evidentment la culpa no és del nen, ni en aquest cas de la nena, sinó dels que l'envolten. Montaigne dóna totes les premisses necessàries per arribar a la conclusió de què són idiotes. Jo no sóc Montaigne. Però els idiotes segueixen sent idiotes. De fet, ho són més perquè teòricament entre Montaigne i nosaltres ha hagut la "Il·lustració".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.