Total de visualitzacions de pàgina:

divendres, 2 de setembre del 2022

Saber escoltar

 

Ahir em van fer un comiat a l'institut. Em van dir coses agradables, potser més del que m'esperava i mereixo sobre la meva estada al centre, especialment sobre les mes ves intervencions a les reunions d'equip docent. M'agraïen que parlés poc i que parles per a dir coses. Certament a moltes reunions a tot arreu la verbositat dels assistents sovint és un problema. No tothom és conscient. Jo ho sóc perquè resumint el que han dit ,si la meva aportació era positiva és perquè en totes les circumstàncies tracto d'escoltar. En general, d'això la gent en sap poc. Se'ls fa difícil perquè com sabien els clàssic la vida és breu i tothom té moltes coses a dir. Malauradament sembla ser a més que aquesta virtut no la proporciona ni s'adquireix mitjançant els procediments d'il·lustració habituals. Possiblement, pel que jo he vist, a les reunions acadèmiques,molt sovint no s'escolta més sinó menys (si més no a Catalunya. L'admiració que em causaren fa trenta anys Marion o Beyssade no era perquè sabessin molt, que en sabien, sinó per la predisposició absoluta a escoltar a qualsevol, un tarannà inaudit pels deixebles de la UB). Potser semblaven saber escoltar més molts dels treballadors de El año del descubrimiento. És el que hi ha quan la vida és “en serio”. Els temps no milloraren, sembla. Observo en els adolescents propers una tendència a deixar de parlar per telefon i substituir-ho pels mitjans de veu, cosa que serveix per intercanviar missatges però que no té res a veure amb dialogar. Dic el que vull dir i amb això ja en tinc prou.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.