Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 30 de maig del 2023

Lectura i imatge

 


Dissabte el Confidencial publica aquesta notícia . No és cap sorpresa, no només pels meus trenta anys d'experiència docent que m'han permès viure aquesta davallada constant, sinó per la meva experiència de vianant on sovint he respost preguntes que em feien pel carrer, llegint un cartell que deia el que el meu interlocutor em demanava a dos pams dels seus nassos. Sé que l'actitud conspiracionista és de bojos, però quan hom se'n recorda dels informes de l'OCDE dels anys noranta, tot fa pensar que la societat que estem construint és la desitjada per aquella gent. Aquesta sospita pot ser corroborada per notícies com la que trobo llegint el bloc de Joan Nonell on me n'assabento que la prova pilot de la nova selectivitat en filosofia vol substituir el comentari de text pel comentari d'una imatge. La prova de comentari de text, entre d'altres coses servia precisament per avaluar si l'alumne sabia llegir, una competència que sembla no resulta interessant a hores d'ara. En canvi, em resulta misteriós saber que es vol avaluar amb el comentari d'una imatge. Certament res relacionat amb cap possibilitat de sentit, doncs una imatge aïllada no té sentit en ella mateixa. Com que al batxillerat d' informació sobre contextos possibles tampoc n'hi haurà gaire, suposo que tot quedarà en la tòpica celebració de la creativitat justificadorsa d'un fàctic tot s'hi val.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.