Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 8 de maig del 2023

Nunca vas a comprender


 Sempre m'ha passat que m'obsessiono temporades amb cançons que no em puc treure del cap. Això no vol dir gaire res, però és així. Últimament em passa amb aquesta cançó. És, com podeu escoltar, un bolero. De jove, m'agradaven els boleros i en això no he canviat. Em fa gràcia, així, que gent més jove, com la Rita i la seva mare en segueixin component-ne, tot i que la sentimentalitat del bolero sigui no només aliena, sinó de fet oposada a la del nostre temps. En aquest cas m'agrada especialment la lletra, doncs aquest "nunca vas a comprender" defineix una situació la universalitat de la qual, va molt més enllà fins i tot d'una experiència amorosa concreta. Si la nostra pròpia ment ens és opaca, amb la dels altres no podem tenir una relació gaire diferent. També m'agrada el retret cantat per la Rita, "te faltó demostrar que eras capaz de vivir aquello", una cosa que li passa a una generació que ha tingut com referència masses discursos amb paraules molt elevades; massa elevades i potser massa lluny de la realitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.