Total de visualitzacions de pàgina:

dissabte, 1 d’abril del 2023

Allò impossible segons Hume

 

La meva proverbial generositat va fer, fa ja deu anys, que la meva monografia sobre Hume s'ampliés amb dos altres projectes: una traducció al català dels diàlegs sobre la religió natural i un estudi sobre el tema de la religió. La primera es va dur a terme, l'hivern de l'any 15, tenint com a lloc de treball precisament el museu britànic, la segona va quedar ajornada per més d'una raó en ella mateixa suficient. Com que estic en un moment ciclotímic de pujada, em sembla que finalment sí que l'escriuré ara que tinc temps. Em farà sentir bé i és el mateix q una cosa que l'altra. No aniré però massa més lluny del que finalment diu Baggini en el seu llibre sobre Hume quan tracta la qüestió

Critics tend to say that Hume fails to demonstrate the impossibility of miracles, but that was never his intention. Given that nothing can be proves or disaproved by reason alone, anythung is possible including miracles. But while miracles are not impossible, it is not reasonable to believe that any have actually occurred. Hume's arguments concerns the impossibility of rational belief in miracles no the impossibility of such miracles occurring.

La conseqüència més clara és que no hem de menystenir mai les creences de ningú doncs tot al capdavall és una qüestió de fe. Hi ha una diferència entre raonabilitat i racionalitat i aquesta diferència és el fonament que finalment serveix de protecció contra tots els totalitarismes. Això és el punt de vista que hem d'assumir si fem una filosofia del límit o de la finitud

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.