Divendres
veig a la filmo seven
chances,
el film interpretat i dirigit per Buster Keaton fa ja cent anys. És
una projecció amb acompanyament de piano en directe i a la
presentació la interpret, Anahit
Simonian, es congratulà del fet que la sala sense
estar plena, té una entrada molt més que decent. Més important
però és que molt dels espectadors són gent jove que sembla
passar-s'ho molt bé. Seven
Chances
explica la història de James Shannon un jove advocat extremadament
tímid incapaç de declarar el seu amor a la noia que estima. El
pobre Jimmy a més ha estat víctima d'alguna mena d'estafa i està a
un pas d'entrar a la presó per deutes. En aquesta situació rep la
notícia de que pot heretar set milions de dòlars amb la condició
d'estar cassat a les set de la tarda del seu vint i setè aniversari.
El dia que se n'assabenta és precisament aquest dia. La seva
declaració és tan maldestra que la seva estimada el refusa i
aleshores comença una cursa enfollida per trobar algú amb qui
cassar-se aquella tarda, mentre que la noia es repensa i envia un
missatger poc diligent per concertar el matrimoni pel vespre.
Stanley
Cavell ens explicà que a la comèdia americana el matrimoni és el
senyal de la maduració personal, cosa que és efectivament el tema
de fons de les pel·lícules. En aquest sentit, sembla que el film de
Keaton té
un paper pràcticament seminal i molt més accelerat que qualsevol
altre doncs Keaton ha de madurar, i sí que ho fa, en unes poques
hores. Sí la primera part del film es recolza en els intertítols
per poder plantejar la comèdia. La segona en pot prescindir
completament, és
purament visual i d'un dinamisme aclaparador. Fonamentalment és una
persecució del tot enfollida on darrera de Keaton hi ha una nombre
elevadíssim de dones vestides de núvia que aspiraven a pujar a
l'altar amb ell, després d'un absurd anunci a la premsa. És una
exhibició de Keaton com a cineasta i també com a atleta i prou
absurda, tota ella, com per deixar clar perquè fou el cineasta
preferit dels surrealistes.
Seven
chances
fou seguida després d'un grup de pel·lícules tant o més
excel·lents.
És
una pena que cometés l'error de lligar-se a finals de la dècada amb
la MGM en un contracte llarg i que aquesta companyia no sabés
que fer amb ell després de l'arribada del cine sonor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.