Total de visualitzacions de pàgina:

diumenge, 23 de maig del 2021

El coronel no tiene quien le escriba


 

Al teatre Poliorama veig dijous l'adaptació teatral de la novel·la breu de Garcia Marquez, el coronel no tiene quien la escriba, llibre del que vaig gaudir fa trenta anys i del que recordava més aviat poc: la seva connexió amb Cien años de soledad i la seva contundent frase final. Tot i que fa molts anys que no el rellegeixo, Cien años de soledad, és una de les grans experiències literàries de la meva vida. Parlem, a més d'uns anys en el que Garcia Marquez gaudia d'un reconeixement i una popularitat que ara em semblen impensables per a qualsevol escriptor. Per tot això vaig anar al teatre convençut i vaig sortir-ne agraït a Carlos Saura, director de la representació i l'elenc actoral encapçalat per Imanol Arias per haver-me permès rememorar i reviure aquelles emocions de la meva joventut. Possiblement moltes coses de les representació són discutibles i jo personalment si hagués hagut de fer una adaptació de l'obra hagués triat possiblement representar-la en forma de monòleg. Són però petiteses en comparació al motiu de satisfacció del que parlava.

Imanol Arias em sembla convincent com a coronel i la seva versemblança va en augment a mesura que avança la representació, tot i que certament segurament ell no té l'autoritat com actor, la capacitat d'omplir l'escena que tenen d'altres. No pertany a la categoria d'un Pou o d'un Sacristan (per dir alguns dels que he pogut veure aquí a Barcelona). En tot cas la reflexió que fa i adjunto està prou bé. El públic va aplaudir molt al final i de manera fervorosa, era, però, un públic pru gran com per què fins i tot jo no ho sembles massa, i potser això també té alguna relació amb el fet que l'exaltació de la dignitat moral de la novel·la de Marquez pertany a un univers moral que ja no té res a veure amb el d'aquest temps, que cada cop és menys el meu temps.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.