Feia
bastants anys que no reveia Mulholland
Drive,
cosa que vaig poder fer l'altra tarda, de fet, era el primer de film
de Lynch que tornava a veure des del seu traspàs. Un dels meus pocs
escrits que no eren del tot gratuïts és un que vaig fer sobre
aquest film i d'altres a Transversal
(me'l
van pagar que com sàvia prou bé el Dr. Johnson és l'únic motiu
seriós que justifica l'escriptura). des de llavors el film ha
guanyat prestigi i en algun lloc (que no tinc ganes de comprovar)
l'assenyalàvem com la millor pel·lícula del segle. Podria ser
veritat, el que sí tinc clar és que frueixo com cap altra
veient-la. Evidentment la presència de Naomi Watts i Maria Elena
Marques és un motiu potent, però sobretot el plaer ve donat per
deixar-me dur per les seves imatges, per l'exercici de potència
creadora desplegat per Lynch que no et permetia
mai sospitar qué vindria després. La veritat és que tot i entendre
l'interès de fer disquisicions
sobre que significa la caixa blava o que, com jo
feia
quinze anys, des del film es pugui
reflexionar sobre la dissolució de l'objectivitat narrativa o la
dissolució del subjecte (suposant que siguin realment dues coses
diferents) finalment la contemplació en el més mer sentit del terme
és prou per pensar que les dues hores passades han estat del tot
aprofitades.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.