Total de visualitzacions de pàgina:

dijous, 5 d’octubre del 2023

Lugares en el tiempo


 Lugares en el tiempo és una col·lecció d'escrits de Jean Améry on descriu diferents llocs lligats a la seva biografia personal. Els llocs descrits són Bad Ischl, Viena, Colonia, Ambers, Gurs (el poblet del Pirineu on fou reclòs en un camp de concentració al començament de la segona guerra mundial), Paris, Londres i Zurich. Els llocs descriuen etapes primer de la seva fugida del Tercer Reich i després del seu pelegrinatge com a estranger sense papers en la França i la Bèlgica ocupades. Les tres darreres ciutats expliquen estades en el temps de la postguerra i dels diferents miracles econòmics. Allò que explica és interessant però m'he identificat especialment amb la perspectiva d'Amery que tendeix a utilitzar la tercera persona quan parla del seu passat perquè sembla tenir una consciència clara de què el jo és un altre. Amèry defensa dues tesis que jo he fet meves i que subscric completament. La primera és l'extrema dificultat pels estrangers de fer amics, britànics a la capital del Regne Unit. Ni ell ni jo no ens en vam sortir. La segon és que quan parlem d'Alemanya, com a realitat cultural,i no pas política o social, l'únic temps verbal que s'escau és el passat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.