Total de visualitzacions de pàgina:

dijous, 3 d’agost del 2023

Filosofia de la història


 

        Jo vaig estudiar a un temps on hi havia encara gent, entre els meus professors i preceptors filosòfics, que es prenia seriosament la filosofia de la història. Em sembla que avui ja no és així possiblement el debat sobre el postmodernisme hauria de ser el darrer capítol d'una hipotètica Història de la filosofia de la història. Jo tampoc me la prenc gaire seriosament per què em costa prendre'm seriosament res. A hores d'ara diria que el problema principal de fer una filosofia de la història és que tots plegats sabem molt poca història (amb la possible i parcial excepció dels historiadors) Tolstoi de fet ve a defensar una cosa així a Guerra i Pau, quan li dóna per fer teoria tot contraposant la infinitud de petits detalls empírics que poden ser determinants tot i que siguin difícilment percebuts i els deliris teòrics basats en prediccions fetes a partir de conceptes abstractes i principis teòrics.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.