Total de visualitzacions de pàgina:

diumenge, 13 d’agost del 2023

La Masia Cabanyes i el vontade trio


            A Vilanova es fa aquest mes unes nits d'estiu on es pot visitar la masia Cabanyes i sentir un concert al pati de l'entrada principal. Vaig a la primera d'aquestes nits on hi ha una actuació del Vontade Trio. Prèviament hi ha una visita guiada a la casa. Em fa forta gràcia, jo no he pogut anar encara a Vicenza, saber que tinc una vila d'estil paladià a quatre kilòmetres de casa meva. De fet, una combinació entre vila paladiana i masia catalana que fou la llar d'estiu de la família Cabanes. Dintre la primera planta conserva molts del mobiliari original i dels objectes adquirits per cap de la familia quan viatjà per tota Europa venen els productes alcohòlics elaborats a Vilanova. L'objecte més valuós sense dubte són una sèrie de gravats de Goya. És l'última que feu, no l'acabà i té el títol genèric dels disbarats. La casa de manera una mica pomposa s'anomena centre d'estudis del romanticisme. Pomposa perquè en general el romanticisme del país fou poqueta cosa i si en alguna cosa sobresortí fou pel seu anacronisme. Manel de Cabanyes el poeta degué ser un dels pocs espanyols de l'època que fou romàntic quan tocava. Mort als vint i cinc anys i autor d'un únic llibre donà nom al carrer on al segle següent naixeren Joan Manuel Serrat i Jaume Sisa (això em causa una certa estranyesa doncs en general els carrers del Poble Sec porten el nom dels propietaris que tenien més finques als carrers. En aquest cas no sé si hi hagué una vel·leïtat poètic o, més probable, el carrer es feu sobre finques que els Cabanyes tenien a Barcelona)

            La visita fou profitosa i el concert fou encara millor. El Vontade trio està composat per tres músics dels Garraf que fan jazz brasiler: Marc Capardón (piano), Victor Torrent (bateria) i Iñaki Ramos (baix). Jo no en sé gaire, però em sembla que té molt de mèrit fer sonar de manera potent i original alhora clàssics tan indiscutible com A garota de Ipanmena o Desafinado. Transmeteren de manera convincent la seva passió per una tradició musical que sentimentalment m'és ben pròpìa. Gent que val la pensa seguir sense cap mena de dubte.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.