Total de visualitzacions de pàgina:

diumenge, 31 de maig del 2020

Avaluació final de segon de batxillerat


 Abans d’ahir vaig fer l’avaluació final de segon de batxillerat. Si a la resta dels instituts ha anat pel mateix camí, cosa que és el més probable,  el departament tindrà una prova fefaent de la superioritat de l’ensenyament telemàtic sobre el presencial.  És la trenta-tresena vegada que assisteixo a aquest ritual.  Estic tot el que puc en silenci perquè  no  trobo el sentit a dir-ne res. Discutim unes qualificacions sobre exàmens i activitats ignotes i deixem de banda fets com que, en  el cas de determinats alumnes, tots podríem estar d’acord en que no saben escriure ni tenen  competència lectora. Hom ha discutit molt, de vegades amb acritud per la banda dels que volen defensar la cultura de l’esforç ,el pretès aprovat general d’enguany (tampoc tan diferent dels altres anys).  Però l’aprovat general és la conseqüència obligada i coherent de pensar que tot coneixement és superflu i essencialment la lectura i l’escriptura  que ,de fet, ja no semblen formar part dels objectius del batxillerat. Tot això ja sé de que va i no m’hauria de posar neguitós, però el cas és que no puc evitar-ho i segurament allò que em resulta insuportable és la satisfacció que constato en alguna part del professorat quan han regalat una nota; la satisfacció associada a l’ús magnànim del poder que ignora el missatge contraproduent per tots nosaltres, la confirmació del nul valor d’aquesta cultura que hauriem de  defensar  i  l’engany associat al fals igualitarisme que defineix la ideologia educativa.  L’alumne ha titulat igual que tothom, però això ni amaga el dany fet ,per negar-li allò que hauria de saber, ni a la pràctica li donarà possibilitats reals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.