Veig
Shane de George Stevens. Soc a casa amb la família i recordem
que aquesta fou el primer film clàssic del que varem tenir una còpia
gravada de la projecció que va fet TVE el dia de Nadal de 1982.
Indiscutiblement Shane és un dels títols més clàssics del
Western a l'alçada dels títols més recordats de Ford o Mann. En el
film quasi tot funciona. Les eleccions de repartiment que no eren
obvies van funcionar bé. No semblava, per exemple, a priori un paper
per Jean Arthur identificada com el prototip de noia urbana i
considerada massa vella pel paper (tenia més de cinquanta anys) però
ella imposa la seva qualitat d'actriu. Tampoc era una elecció obvia
Jack Palance, un actor de l'Est que no sàvia muntar a cavall ni
havia assajat cap dels moviments típics dels pistolers cow-boys. Per
això, actua de manera deliberadament lenta, cosa que feu el
personatge molt més amenaçador. La banda sonora de Victor Young, es
pot sentir la suite més amunt, també contribuí a que el film sigui
recordat. La influència en els films posteriors es palesa. Com
molts del personatges que farà Wayne després, el fundador de la
comunitat no pot integrar-se a la comunitat. La comunitat es funda
des de l'erradicació de la violència que a l'heroi li és inherent més enllà
de la seva comprensió de que cal renunciar-hi. Shane és a més una
mena d'esborrany de l'heroi que després interpretaria Clint Eastwood
a la trilogia del dolar. De Shane realment sabem molt poc. Ha tingut
un passat del que es penedeix i li hagués agradat tenir una
família. No és gaire, tot i que del protagonista dels films de
Leone encara sabrem menys. Ni Shane ni l'home sense nom tenen la
virtut de la loquacitat. No resulta estrany doncs que la darrera
vegada que Eastwood, ja com a director, reprengué el personatge de
l'home sense nom, a Pale Rider, el film sigui molt proper a un
remake de Shane.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.