Al
lliure de Montjuic. veig la nova versió de la Gavina de Txejov dirigida per Julio Manrique. L'escenari ocupa tot el centre de
la gran sala, els espectador es situen a tres costats del rectangle,
mentre que el fons es utilitzat per l'entrada i sortida dels actors,
tot i que no exclusivament, i la ubicació d'una gran pantalla on es
veuen projeccions dels actors i es suggereix l'estany al costat de la
datxa on té lloc l'acció. El repartiment és extens i hi figuren
actors ja d'àmplia trajectòria com David Verdaguer, David Selvas o
Cristina Genebat. El seu treball és eficient i endreçat i
l'escenografia i la direcció sense resultar-me especialment
imaginatives fanla seva funció i potencien un text que és realment
molt bó i que no per casualitat és assenyalat com l'inici del
teatre contemporani. Al text hi ha modificacions però en forma de
referències anacròniques, l'actor Boris per exemple cita una
intel·ligent afirmació de Passolini de què el mon comença cada
vint anys quan surt una generació nova, fetes suposo per deixar més
clar les discussions estètiques mantingudes a l'obra, tot
considerant que els noms als que es deu referir Txejov al text
original ja ens queden molt lluny. Menys lluny però és la tensió
entre formes noves i formes "clàssiques" que hi és al
centre de l'obra i molt més lluny la manera txejoviana de
mostrar-nos la vida: com els temps, desplegat com a tedi, esclafa
tots els personatges, similars en el seu tancament en si mateix.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.