Total de visualitzacions de pàgina:

dijous, 8 de desembre del 2022

Jo social i Jo personal

 

El dia abans que tanquessin els instituts pel COVID jo era al TNC veient Justícia i em semblà que el moll de l'os de l'obra era la il·lustració de la habitual distància entre el jo personal i el jo social. Jo no qualificava cap dels dos com real. És un tema important Si Cela deia que l'home sa és el que no té idees, potser podríem concloure que és la manca d'aquesta idea particular , la consciència de la divergència entre aquestes dues menes de jo, la més important i necessària per sentir-se sa ( i segurament estar alienat). En tot cas, una diferència es pot establir. Jo en tinc un de jo social, més o menys producte de la fantasia dels que m'envolten, no estic segur de que hi hagi res que pugui identificar amb aquest jo personal


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.