The
childhood of a leader fou el treball pel qual el director de The
Brutalist, Brady Corbet guanyà l'atenció del públic en el
festival de Venecia. Basada en un conte de Jean Paul Sartre, la
pel·lícula ens explica la infància d'un futur dictador feixista,
com Hitler fill de pares molt allunyats en edat. El pare, però no és
un funcionari sinó un diplomàtic americà conseller del President
Wilson que viu a França amb la seva família, mentre ajuda a
negociar el tractat de Versailles. Assistim així a un doble origen
del feixisme, el polític inspirat pel desig de revenja inspirat per
l'acord i un de psicològic on veiem com una situació familiar
emmetzinada conforma el caràcter melomàniac del jove Prescott.
Podrà agradar més o menys, però és clar que Corbet té un estil
caracteritzat per una inclinació al tenebrisme i la utilització de
plans poc convencionals. Alguns dels d'aquí recorden la poderosa
imatge de l'estàtua de la llibertat invertida amb la que s'obre The
Brutalist. Com en el film més recent el poder acaba esdevenint
sobre tot la capacitat des desfermar impunement la violència. La
banda sonora és un dels darrers treballs de Scott Walker i és un
dels elements més poderosos del film. Corbet és un cineasta molt
heterodox seguidor confés d'autors com Pialat, Olmi, Dreyer, Kubrick
i Bresson amb la qual cosa no ho té fàcil per finançar i dur a terme
els seus projectes i seria molt bo per a tothom que ho pugui seguir
fent. Com The Brutalist el guió ha estat escrit en col·laboració
amb la directora noruega Mona Fastvold, la seva parella. Corbet és
actor a més de director i curiosament actuà en Funny games el
remake americà quer Haneke feu del seu film austriac. Precisament
aquest film em recorda poderosament un altre film de Haneke que
tracta també de l'aparició fel feixisme, das
weiβe band
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.