Avui en Robert Veciana
explica molt bé, aquí, part del que hi al darrera de la campanya de desmantellament
del batxillerat. Cal tenir clara quina és la dimensió de la lluita. El
batxillerat no es dissenyà per fer formació ocupacional, ni com a magatzem de
nens mentre esperem que creixin, sinó que era l’instrument de formació i
vertebració d’una ciutadania democràtica. És una noció podríem dir
intrínsecament republicana, si aquest terme “republicà” no hagués estat
completament prostituït a les lluites partidistes que constitueixen tot l’horitzó
de la política d’aquest país. D’altre banda les defensores d’aquesta reforma
apel·len sobre tot al sentiment. En això no difereixen de les línies bàsiques
de la reforma pedagògica. L’escola franquista i les feixistes en general tenien
l’ideal d’obligar-nos a pensar d’una determinada manera, la del progressisme
pedagògic i reaccionarisme social català, pel contrari, vol dictar als alumnes
la manera de sentir. En autoritarisme
són comparables i en toxicitat em sembla que van guanyant els nous temps
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.