Una d’aquestes nits
de projecció nocturna a casa, poso Johny
Guitar que l’Encarna no ha vist mai i jo feia un munt d’anys que no
havia tornat a veure. No ha caducat cap
dels motius per considerar-lo un dels films més excepcionals fets mai a
Hollywood bàsicament per la seva fusió del western amb el melodrama i el cine
negre, en gran part deguda a posar Joan Crawford i Sterling Hayden com
protagonistes. El film funciona des de molts nivells que permet una lectura en
clau de denuncia de la intolerància o de testimoni de la resistència femenina. Quan
fou estrenat, el trucolor utilitzat per Ray, li permeté tenir la fotografia més
impactant que s’havia vist fins llavors. En fí, s’han escrit molt, perquè és un
film que agrada particularment a la gent que escriu i fa coses així. L’altra nit allò pel que em vaig sentir més personalment
concernit és perquè allò que vaig percebre fou una crònica de la dificultat de
madurar, cosa evidentment molt més clara en el personatge de Johny que de
Vienna. Entenc que madurar hauria de ser alguna cosa així com veure que hi ha
una coherència entre la imatge que percebem al mirall quan ens veiem, i el jo
interior identificat amb els nostres pensaments i sentiments. En d’altres
termes, ser capaç de fer el que els
altres esperen que facis i que et toca fer . Jo no en soc gaire capaç i cada
dia em sorprèn en un cert sentit retrobar constantment el nen que era i encara
sóc, encara que no aparegui al mirall. És clar que el temps és una cosa
sobrevalorada
Un dietari que va voler ser de filosofia
Total de visualitzacions de pàgina:
dijous, 4 de març del 2021
Johny Guitar
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.