Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 10 de febrer del 2021

La dificultat de ser allò que volem ser

 


Diu Cèline al seu Voyage que viure es poca cosa més que fer-se una mascara, amb la que enfrontar-nos al món i a nosaltres mateixos.  Això és així en tots els casos. Allò que antigament es deia tenir cultura hauria de consistir en fer aquesta tasca inevitable amb una mica d’auto-consciència. La que jo volia triar era la de l’escèptic que no es vol ni sorprendre ni patir per la idiotesa humana. De vegades me’n puc sortir, però no sempre. Segueixo emprenyant-me més del que voldria. Em va passar la setmana vegada a l’institut, quan els meus companys d’equip docent de batxillerat, pressionaren, amb èxit, l’equip directiu per augmentar l’horari presencial. Feren això moguts per la convicció de què els pobres nanos no poden prescindir de les seves exhibicions de saviesa i recolzada per una creença potser ingènua, de segur estúpida, en el lema propagandístics de què les escoles són segures. M’emprenyo també amb la campanya electoral tot i que fa mols anys que vaig seguir els passos del pare de Josep Pla, anar de l’”en aquest país hi ha molt per fer” a “en aquest país no hi ha res a fer”. Malgrat saber que no pot ser d’un altra manera, em produeix vertigen quan estan com estem,  ben a prop d’una davallada absoluta, seguim sentit tot aquest reguitzell d’inanitats i en un moment on la construcció de consensos amplis és urgent, ningú té absolutament res a dir als que no són els seus.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.