Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 16 de juny del 2025

la dificultat, quasi insuperable, de l'acte educatiu segons MacIntyre


 

No obstante para que el niño realmente llegue a ser un razonador práctico independiente los adultos deben enseñarles que podrán complacerles, no actuando para complacerles, sino actuando para hacer aquello que es mejor y es bueno para él, incluso si no es del agrado de algunos adultos. A todos los adultos les resulta difícil enseñar esto y para algunos es imposible. De modo, que el aprendizaje más temprano del niño es, por regla general, un aprendizaje imperfecto en manos de maestros imperfectos, donde el niño se enfrenta a exigencias contradictorias y reacciona, si estos maestros logran sus objetivos, luchando contra esa imposición. Es importante destacar que la imperfección del maestro no se debe sólo a la dificultad de la tarea, sino también al hecho de que el maestro fue asimismo, en su momento, un aprendiz imperfecto. (Animales racionales y dependientes,. p. 102)


Dit altrament la temptació de l'adoctrinament és molt difícil de resistir i potser per ser tan inevitable ningú es reconeix com un adoctrinador. En contra de l'opinió de l'administració no sols no tothom val per ser professor, sinó que, si McIntyre té raó, molts pocs en són capaços. Molt interessant, i en el fons clarificador, és que la virtut requerida per ser un bon professor no és gens convenient a l'esfera burocràtica-administrativa i a la inversa, un bon burocrata no pot ser un bon professor, ni tan sols un professor dolent.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.