Total de visualitzacions de pàgina:

dijous, 13 de juny del 2024

La pujada de l'extrema dreta i la pregunta correcta


 

    Les eleccions europees ja han passat. Des del punt de vista del conformisme cretí no ha passat gaire cosa i certament immediatament no hi haurà grans canvis immediats. Però la tendència i el context són una invitació al pessimisme com, per exemple,explica bé Juan Torrres, aquí. Per expressar el meu estat d'ànim, em sembla que em valdria del tot el discurs del pintor interpretat  per Max Von Sidow a Hannah and her sisters, quan li explicava la seva dóna com eren d'idiotes els intel·lectuals que en un debat televisat es preguntaven com va ser possible l'Holocaust, mentre que la pregunta correcta, atès com són els sers humans, és perquè no passa més sovint. A mí, després del que vaig sentint i de la meva experiència docent perllongada, no em sorprèn tant la pujada de l'extrema dreta com que encara no vagi més ràpid. Suposo que per què en realitat una bona part dels humans sovint tendeixen a ser decents encara que tinguin tots els estímuls en contra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.