Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 4 de gener del 2021

Batre records


 

A la biblioteca del barri, a la secció de novetats, trobo un llibre anomenat Batre records.  Els cognoms de l’autora em són ben coneguts.  Es tracta de l’Anna Sáez Mateu que des de fa molts anys escriu al diari Segre, i el llibre aplega les seves cròniques de contraportada on es tracta de fer el que diu el títol, batre records. Ha estat una experiència molt interessant llegit aquest llibre. Allò que explica en gran part m’és molt conegut, però per un canal diferent, les converses amb els amics del seu país, per tant allò que explica ha estat essencialment un retrobament, una batuda d’uns records que també formen part de mi mateix. Jo soc més vell que l’Anna, però no tant però per no poder identificar-me amb molts d’aquests records, especialment quan parla dels films i les televisions que veia. El llibre pot servir perfectament per explicar un dels punts essencials que vull transmetre als meus alumnes de sociologia: l’acceleració de les transformacions socials del nostre temps, incomparable amb la de tots el precedents. El món de la nostra joventut ha passat avall d’una manera fulminant i gairebé definitiva. També serveix per constatar un canvi important. L’Anna tot parlant dels seus records,  inclou els de la família i el poble, la memòria va més enllà de l’individu particular. Per bé o per mal, hi ha aquí un important trencament. Les generacions que venen no em semblen massa disposades a a conservar els nostres records.  No tindrem una memòria dels nostres dies, com la que l’Anna ha donat als seus pares i padrins.  Dir, per acabar, que m’agrada com està escrit el llibre. M’agrada la capacitat de fer frases nuclears, precises,  de defugir aquest vici terrorífic, que tenim els lectors d’assaig, d’embolicar-nos amb les subordinades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.