Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 13 de juliol del 2020

Psicologia i Sociologia


Al batxillerat tenim l'opció d'impartir psicologia i sociologia. Al meu centre, per raons d'estructura d'horari no les pot donar el mateix professor. Així doncs cal triar. Jo fa anys que no faig psicologia i en canvi faig les dues sociologies. No vaig estudiar sociologia a la facultat, monopolitzada pel sector més reaccionari de la docència, i en canvi llegia Freud i Jung. La situació ara és del tot inversa. Suposo que a com a efecte dels darrers anys, de Hume i de Buda, la consciència m'interessa ben poc i fora d'això la resta del que ofereix aquest saber s'entén millor des de la ciència natural. La sociologia, en canvi, té com a base la irrellevància de l'individu i la consideració de la consciència individual no com una dada originària, sinó com un producte d'unes forces que sobrepassen l'individu. Aquí em sento en un àmbit molt més autèntic. Obviament pel nostre públic la psicologia és molt més atractiva que la sociologia i no podria ser d'una altra manera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.