Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 2 de juliol del 2019

retorns al passat


El cine  Urgell i el teaser de Cinema mon amour
l'escala d'accés al col·legi


El primer dia d'estiu va donar-me moltes oportunitats per deixar-me endur per melangies, més o menys dolces. De matí vaig fer cap a l'escola Griselda, el centre on vaig fer preescolar i els primers anys de primaria, que ha tancat definitivament les seves portes. La desaparició està òbviament causada pel procés de gentrificació que està passant aquest barri barceloní i també pels desinterès del consorci, gens predisposat a ajudar efectivament la institució. Griselda era una concertada petita però molt freqüentada pels fills del petits comerciants del barri i per la colònia gitana del carrer de la Cera, dos grups en procés d'extinció. Pujant pel carrer Urgell vaig passar per la porta de l'antic cinema, en un moment on havien tret la tanca i es veia el forat provocat per la gran dimensió del cine, un dels majors de l'estat. Anar al cinema en el temps de la meva infantesa era un fet especial i anar a l'Urgell potser ho era un mica més. Tot era gran, com alguna de les emocions que vaig sentir, potser la més recordada la que vaig experimentar quan tenia cinc anys i al final, destorbat per unes cortines que anaven massa ràpid, ens adonarem que l'astronauta Taylor havia tornat finalment a casa encara que ell no en tenia ni idea. El cine Urgell era precisament l'escenari fonamental de la pel·lícula que vaig veure a la tarda al Malda, Cinema mon amour, un documental de Natalia Regàs sobre l'evolució als darrers anys del negoci de l'exhibició cinematogràfica i la substitució dels 35 mm pel format digital, un treball que constitueix alhora una crònica objectiva d'una desaparició inevitable i una elegia d'una manera de sentir completament i diferent i estranya en relació a les noves formes de consum. Potser masses emocions per només un dia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.