Veig
la veu de Hind el docudrama que va despertar l'entusiasme del
festival de Venècia on va guanyar el gran premi del Jurat. L'autora
és una directora de Tunes Kaouther Ben Hania. La pel·lícula
transcorre quasi completament a unes oficines de la mitja lluna roja
a Gaza. Els serveis d'aquesta entitat recullen la trucada d'una nena
de sis anys que és l'única supervivent d'un atac perpetrat per
soldats israelians a un cotxe on viatjava amb part de la seva
família. La pel·lícula mostra l'esforç dels treballadors del
centre per recolzar la noia mentre no es pot enviar un equip de
rescat, cosa que només és possible amb una autorització de
l'exercit israelià, la qual tampoc es pot obtenir directament és
clar. A mesura que passa el temps les expectatives són pitjors per
la nena i es fa més virulenta la discussió entre alguns
funcionaris que volen enviar un equip de rescat immediatament i el
cap que no vol perdre més gent dels equips de rescat. La nena és en
un cert moment donada per morta, amb la qual cosa la negociació
s'atura, però no ho està i el contacte es reprèn. Finalment
l'autorització arribará, l'equip de rescat inicia la seva missió,
és un viatge de vuit-cents metres, però serà debades perquè seran
anihilats per l'exercit israelià i Hind acabarà morint.
He
parlat de docudrama perquè encara que el membres de la mitja lluna
siguin actors, el film utilitza les gravacions reals de la converses
mantingudes entre l'equip i la nena. La directora transmet molt bé
l'angoixa, al limit de l'indescriptible, viscuda pels treballadors de
l'ONG, utilitzant quasi sempre primers planes i movent la camera per
un espai estret i limitat. Més enllà del seu valor cinematogràfic,
el film és un testimoni necessari d'un temps, el nostre, que en el
futur esperem que siguin recordat amb un sentiment de profunda i
intensa vergonya
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.