Total de visualitzacions de pàgina:

dijous, 1 de juny del 2023

Sobre llengues

 


Fa uns dies  faig la meva darrera classe d'aquest curs a l'EOI de Vilanova. Com tot l'any som quatre gats i la professora em comenta que no és una situació excepcional, sinó que la major part dels cursos de les EOI d'aquesta mena de poblacions tenen poqueta gent als seus cursos, potser amb l'excepció de l'anglès, malgrat que ja comencem a ser pocs els que no hem fet deu anys d'aquesta llengua, inútils això sí, a l'escola primària i secundària. D'altra banda no sé com s'ho faran per avaluar, perquè les dificultats eren molt grans. Més o menys, pel nivell, aquest és el curs que ja vaig fer fa trenta anys i molts dels meus companys no només no saben gramàtica, sinó que tenen molt clar que la gramàtica és inútil. Potser tenen raó, però jo no acabo de veure clar com construir bé una sentència alemanya sense saber que signifiquen l'acusatiu i el datiu. En general, i aquí faig una mica balanç de tota le meva vida, malgrat la intensa propaganda per estimular l'estudi d'idiomes, la gent té molta menys predisposició de  la que se'ns vol fer veure a estudiar-los i això no és aliè el fet que la llengua no serveix només per comunicar-se i construir comunitat, com ens volen vendre, sinó que és un instrument per tot el contrari, marcar i fer més clares certes diferències.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.