Vaig a veure ahir
Once upon a time in Hollywood, la
nova pel·lícula de Quentin Tarantino. Sempre en tinc moltes reticències envers
aquesta cineasta, el més representatiu d’una època que és la meva i no m’agrada.
En global, no m’atreviria a negar que és un gran mestre però també crec
fermament que el seu cinema és al capdavall cinema infantil. La seva brillantor
és indestriable d’una certa manca de gruix. Tanmateix recomanaria a qualsevol
veure aquest film de gairebé tres hores de duració que no vaig notar en
absolut. Jo m’ho vaig passar bé. De fet, rarament m’ho passo bé en el sentit
més immediat i ingenu del terme com en aquest film. Tarantino roda molt bé en
una època on massa gent creu que això tampoc fa gaire falta. El seu mestratge
planificant escenes és indubtable i és el principal argument del film Com a novetat, potser perquè es fa gran, hi
ha un sentiment de tendresa que no havia vist a cap dels seus films anteriors,
que es fa palès sobretot en el retrat
que ofereix de l’actriu Sharon Tate. I a nivell més subjectiu, el film fa un
retrat molt viu d’un moment d’Amèrica i del cine americà, el finals dels
seixanta, interessant en ell mateix i per les conseqüències que encara estem
vivint ( la mort de Tate fou segurament una història molt útil per desacreditar
el moviment hyppie i la contracultura dels setanta, per justificar un Harry Callaghan o més tard
un Ronald Reagan). Comptat i debatut, segurament és la menys infantil de les
seves pel·lícules en comparació, per exemple, amb l’aclamada però buida Pulp Fiction. Hi ha molta habilitat i
molta veritat en com se’ns mostren els dubtes que el personatge de DiCaprio té
sobre la seva vàlua com a actor. (Di Caprio
ha d’assumir aquí un paper complicat per a un actor, fer d’un actor que
no és gaire bon actor) i també a la
relació entre els personatges de Di Caprio i Pitt (un actor més aviat decadent
i el seu doble, que és també una mena d’assistent personal) potser una de les
relacions d’amistat més reeixides a una pantalla des de les del film de Hawks,
un director aquest sí d’un altre temps. (però que pel meu alumnat seria més o
menys un contemporani de Tarantino)L’elecció de Pitt com a doble és una elecció
potser a primera vista estranya però que funciona molt bé, tot i que com li diuen en un moment de la
pel·lícula és massa guapo per a ser simplement un doble.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.