Total de visualitzacions de pàgina:

diumenge, 24 de novembre del 2019

Parasitos


El cine coreà és un dels múltiples elements de la realitat del que ho ignoro quasi tot i de manera injusta perquè les poques coses que recordo haver vist m'han deixat generalment una bona impressió. El film guanyador de la palma d'or aquest any a Cannes, Parasitos, no és una excepció. Dues coses m'han agradat especialment. En primer lloc, el guió, original i molt ben construït ple de girs sorprenents, però en cap cas gratuïts. En segon lloc, la seva tonalitat. Jo he rigut molt veient la pel·lícula però com deia el meu germà no és una comèdia. De fet, la història, el seu desenllaç, acaba plenament en la tragèdia amb la destrucció de les dues famílies protagonistes, però com va dir el savi, la vida humana només es pot reflectir des de la conjunció d'ambdues. Com Joker, parasitos tracta de la lluita de classes. La seva mirada, però, és més fina. (tot i que finalment no és menys contundent) Ni la família rica ni la pobre són jutjades d'una manera maniquea. Ambdues són condemnables, els pobres són al capdavall uns estafadors i els rics són del tot aliens a la realitat, però totes dues poden ser disculpades d'alguna manera. Al final, tots plegats poden ser bastants intercanviables i l'oposició més radical es dóna amb la descripció dels dos habitatges, els quals constitueixen en un cert sentit els personatges fonamentals del film. Hom ha comparat la posada en escena de Bong Joon-ho amb la de Hitchcock i no és ni injust, ni desencertat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.