Quan escric això
falta poc menys de tres hores per saber el resultat d’aquestes eleccions que si
no vaig errat haurien de ser el final de
moltes coses, molt probablement de la
carrera de Rivera i potser la de Sánchez. La campanya electoral declarada ha estat la més curta de la
història, també la més inútil i supèrflua atès que des de fa molts anys, set a
Catalunya i un parell menys a Espanya, sempre estem vivint en campanya electoral.
D’educació no ha parlat ningú perquè com a tal no és un tema que interessi
gaire gent. Sí que s’ha parlat molt de Catalunya, naturalment sense dir res nou
i repetint els tòpics de sempre. Un d’ells ha estat el de l’adoctrinament de l’escola
catalana. Jo quasi sempre he treballat a Catalunya i en llocs diversos dins de
Catalunya i em sembla que aquest adoctrinament executat d’una
manera sistèmica és una invenció de l’esperit, cosa que efectivament no exclou
que en pugui haver individus que amb o menys èxit ho intenten. L’escola
catalana no adoctrina però el que fa és molt pitjor. Programa els seus alumnes per la mediocritat,
tendint a desencoratjar tota mostra d’excel·lència , impedint de brollar cap
mena d’amor real per la cultura i satisfent-se en un mer fer veure que l’alumne
treballa i que l’alumne ha aprés. Una societat mediocre és una societat
conformista i tornat al problema de l’adoctrinament el que jo personalment
constato és que l’alumne de les zones secessionistes simpatitza generalment amb
aquesta postura, i els de les zones no secessionistes, doncs el mateix (o més
aviat tendeixen a ignorar-ho tant com és possible) La influència determinant és
la família o el mitjà circumdant. Allò
que no reben en cap cas són instruments educatius que els permetin fer un
examen crític de les seves creences, siguin aquestes les que siguin.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.