Jordi Pujol ha parlat aquesta
setmana sobre la necessitat de mantenir l’actual model lingüístic a l’ensenyament
sumant-se així al cor dels que defensen la inviolabilitat d’aquesta norma. No
deixa de resultar-me sorprenent que els defensors d’aquesta tesi siguin els
mateixos que es riuen, amb tota justícia, dels constitucionalistes que
sacralitzen el text de 1978. Posats a sacralitzar potser podria tenir més
sentit, tot i que jo crec que no, sacralitzar una constitució que no pas una norma
d’un ordre molt menor. En tot cas, allò important, més allà de tota teologia,
és si la norma compleix la finalitat amb la que ha estat creada i és evident
que no. Seguint el principi que inspira
tot el nostre sistema educatiu es fa veure que la gent domina el català, però
sense crear cap mena de lligam amb la llengua, renunciant a esperar cap fruit
real dels pretesos anys d’aprenentatge del català. Qui s’estima el català
hauria d’estar a favor d’un canvi d’alguna mena en el programa educatiu de les llengües
al nostre país. Suposo però que en el fons la qüestió no té res a veure amb
estimar el català, ni tampoc en augmentar la difusió de la llengua; el que es
tracta en el fons, recolzant la immersió, és demostrar qui mana. I això és tot.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.