Si Truffaut hagués tingut
raó, The Pirate (V. Minelli, 1948) hagués estat sense dubte el
millor musical de la història. No és el cas i tampoc Truffaut en
tenia raó. Com sabem des de fa unes dècades, el cine no es pot
explicar només a partir del director. És un art col·lectiu, però
tampoc aquí hi hauria una explicació, perquè fer un musical amb
Kelly, Garland, Freed com a productor i Cole Porter com a autor de la
música és tot un dream team. Tanmateix, el film fou un fracàs
econòmic, perdé diners, i no ha tingut cap gran recuperació
posterior. The Pirate és pràcticament un film de tesi i la seva
tesi era una amb la que Minelli havia de combregar necessàriament.
Allò que defensa el film és la superioritat de la ficció sobre la
realitat. La protagonista és una noia promesa al ric del poble, un
senyor vell i gras, i secretament enamorada del llegendari pirata
Macoco. El còmic Serafí, interpretat per Kelly, enamorat de la noia
decidirà fer-se passar pel pirata, el qual en realitat és
precisament el promès de la noia. El film però no reeixí. Veient
la reacció del public el dijous diria que el principal problema és
que The Pirate és poc musical. L'origen era una obra de teatre
convencional i fou després que es decidí convertir-la en musical.
Això segurament implicava un treball que els deu mesos de rodatge no
van permetre fer. Garland estava en un mal moment, dels 135 dies del
rodatge va faltar 99, la MGM va contractar un psiquiatra per que
estigués permanentment en el ¡plató i a l'acabament s'anuncià el
divorci de Minelli i Garland. La impressió final és que hi ha
poques cançons, poc ball i masses escenes de diàleg, la qual cosa
es desaprofitar triplement tant Garland com Kelly. Malgrat tot el
film mereix una consideració millor si es jutja pel que és, que no
pel que podria haver estat. Es deixa veure en tot moment i la cançó
final és molt bona, be a clown. Tan bona que la veiem dues vegades
de manera consecutiva, Kelly i Garland, tancant el film i a l'escena
immediatament anterior, Kelly amb els Nicholas Brothers. Aquesta fou
la primera vegada que el públic americà va poder veure una escena
compartida en igualtat entre blancs i negres. No tot el públic,
però, perquè l'escena fou tallada a tots els estats del sud
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.