Acabo
aquesta setmana molt intensa com a espectador teatral veient Boira
de Lluisa Cunille al TNC. L'escena representa una ciutat de
l'antiga Europa comunista. Una dona havia de viatjar però la boira
ha impedit al seu avió enlairar-se. Un taxista que acull hostes li
lloga la seva habitació sobrera. L'obra comença amb l'arribada al
pis, l'únic escenari és el saló de la casa de tots dos, on hi és
ja la seva dona, un antiga fotògrafa que ha hagut de deixar la feina
perquè pateix de Fibromiàlgia. Tots dos successivament li expliquen
la seva vida marcada per les dificultats econòmiques i una completa
manca de esperança. Mentre el matrimoni dorm apareixen pel pis el
fill de la parella, un jugador de cartes professional cosa que els
seus pares ignoren, i el veí de dalt un borratxo antic cosmonauta
que potser podria haver anat a l'espai si no hagués caigut el mur.
Tots dos li explicaren les seves històries i fins i tot mig sabrem
alguna cosa de la història de la dona, que resulta ser periodista.
El
tema central de l'obra és la decepció suscitada per la caiguda del
teló d'acer que sí suposa una canvi radical en la vida de tothom
però no necessàriament una millora. Les ferides produïdes pel
comunisme no han cicatritzat mai, però les il·lusions motivades pel
canvi tampoc es van satisfer i la precarietat caracteritza la vida de
tots els personatges. El que diu l'obra és doncs un discurs que
quasi tothom pot trobar raonable, però que no em sembla aportar res
de gaire nou. Les interpretacions i el treball escenogràfic em van
semblar correctes, però no especialment inspirats i el text no
resulta especialment engrescador, ni ajuda a fer gaire interessants
els personatges, especialment el de la periodista, que acaba reduïda
a ser un mar catalitzador.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.