The maltese falcon és el primer treball com a director de John Huston, una de les primeres pel·lícules de Bogart com a protagonista (va estrenar el mateix any High Sierra) , segons molts historiadors el primer film negre america i tamb é el primer film de cine negre que vaig anar a veure a la filmoteca del carrer la cera quan era un estudiant de COU. El film és del tot representatiu de la carrera de Huston que sempre va tendir a treballar sobre adaptacions literàries d'un cert, o de molt, gruix. En aquest cas la novel·la de Hammet ja havia estat duta al cine tres vegades, però Huston va tenir el propòsit de fer una adaptació fidel del llibre almenys en tot el que permetia el codi Hays. (el problema de la primera versió, més fidel, és que després del codí Hays ja no era convenient projectar-la públicament) Huston feu un treball on no es notava la seva possible inexperiència i amb un ritme narratiu molt viu que emulà perfectament el dels films que Raoul Walsh estava fent llavors per la Warner. Bogart va tenir el paper perquè no ho va voler George Raft (que l'any següent també refusa ser el protagonista de Casablanca) i prengué potser la millor decisió de la seva vida perquè la seva interpretació de Sam Spade va definir el seu personatge cinematogràfic. A més de Bogart però el film no sería el mateix sense el treball de dos gloriosos secundaris: Sidney Greenstret (debut cinematogràfic amb 61 anys d'edat) i el magnífic Peter Lorre que sempre és el centre de totes les escenes en les que intervé.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.